14.9.09

L2->Aion: Πρώτες Εντυπώσεις

Μετά από ένα διήμερο παιχνιδιού στην open beta (spirit master 13) οι εντυπώσεις είναι σαφώς πολύ θετικές! Το παιχνίδι είναι πανέμορφο, με ένα κόσμο ζωντανό με κάθε λογής φυτά και ζώα, καλοσχεδιασμένους NPCs και εντυπωσιακά σκηνικά.

Όσον αφορά το gameplay σε σχέση με το L2 οι διαφορές είναι φανερές αμέσως. Η δημιουργία χαρακτήρα δίνει απλώς... αμέτρητες επιλογές (πχ η επιλογή χρώματος ματιών κλπ γίνεται από color picker). Η κίνηση είναι εξαιρετικά προσεγμένη και οι χαρακτήρες συμπεριφέρονται πολύ φυσικά ακόμα και όταν δεν κάνουν κάποια ενέργεια. Υπάρχουν πάρα πολλά quests που δίνουν αρκετό exp για να πάρει κανείς τα levels που χρειάζεται και η ιδέα του συνεχούς grind απλά δεν υφίσταται. Υπάρχουν πολλά ένθετα cut-scenes που προωθούν την "ιστορία", μερικά μάλιστα είναι άκρως εντυπωσιακά (διαστημικά σκηνικά!)

Δεδομένου ότι έρχομαι από το L2, μερικά πράγματα που μου χτύπησαν (όχι απαραίτητα αρνητικά) είναι τα εξής:
  1. Η κίνηση με το ποντίκι είναι πάρα πολύ δύσκολη και πρέπει να γυρίσω σε WASD. Αν ξεκινήσετε και δεν μπορείτε να κουνηθείτε, πρέπει να ενεργοποιήσετε την κίνηση με το ποντίκι από τα options.
  2. Τα quests είναι τόσο πολλά που κάποια στιγμή άρχισα να χάνομαι. Σχεδόν σε αποτρέπει από το να φας mobs με την ησυχία σου :)
  3. Οι χάρτες, τουλάχιστον στην αρχή, είναι δύσχρηστοι. Μου λείπει το βελάκι πάνω από το χαρακτήρα που δείχνει στον επόμενο NPC του quest. Επίσης, οι χάρτες των πόλεων/χωριών, όπου υπάρχουν, δε σημειώνουν τους NPCs (πχ warehouse).
  4. Το inventory είναι απελπιστικά μικρό για αρχή, αλλά ευτυχώς με μικρό ποσό χρημάτων μπορεί να γίνει η πρώτη επέκταση που βοηθά σημαντικά. Ευτυχώς υπάρχει επιλογή να πουλήσουμε μαζικά τα "διάφορα" αντικείμενα στον NPC (υποθέτω εννοεί τα μη-χρήσιμα-για-κάτι-άλλο).
  5. Δυστυχώς warehouse δεν υπάρχει στην περιοχή που ξεκινάμε και συνεπώς, αν και διαφημίστηκε, δεν υπάρχει μεταφορά αντικειμένων προς ένα νέο χαρακτήρα. Υποθέτω στην κανονική έκδοση αυτό δε θα έχει σημασία, αλλά στη beta θα ήθελα κάποια διευκόλυνση.
  6. Αντικείμενα υπάρχουν μόνο στα πτώματα των κακόμοιρων mobs και οι χαρακτήρες δεν μπορούν να "ρίξουν" πράγματα κάτω!
  7. Τα skills μπορεί να αποτελούν μέρος σειράς (chain), που αν γίνουν διαδοχικά προκαλούν κάποιο έξτρα αποτέλεσμα. Πχ μετά το βασικό water nuke μπορεί να γίνει ένα έξτρα που προκαλεί stun. Οι ζημιές φαίνονται με μεγάλα γράμματα πάνω από χαρακτήρες/mobs, δίνοντας μια αίσθηση arcade beatem up.
  8. Προσωπικά δε μου αρέσει αλλά το παιχνίδι λέει τα levels των άλλων παικτών και των mobs, καθώς επίσης αν τα mobs είναι aggro ή όχι. Στο χάρτη μάλιστα φαίνεται και το aggro radius από τα mobs.
  9. Δεν πετάμε! Παρά τη διαφήμιση, στην αρχή δεν υπάρχει πέταγμα και όταν παίρνουμε επιτέλους τα φτερά (στο 10) μπορούμε να πετάμε για περίπου 20-30 δευτερόλεπτα και μετά έχει cooldown. Έχει επιλογές για upgrade φτερών κλπ, οπότε υποθέτω αυτό δεν είναι σημαντικό πρόβλημα αλλά αν κάποιος θέλει να αρχίσει τις πτήσεις με το καλημέρα... απλά δε γίνεται.
Συνοπτικά θα έλεγα ότι έχουν φροντίσει να αφαιρέσουν ένα μεγάλο κομμάτι από το hardcore του L2 και να το κάνουν πολύ εύκολο, στο πνεύμα φαντάζομαι της εποχής...

6 σχόλια:

  1. > αφαιρέσουν ένα μεγάλο κομμάτι από το hardcore του L2 και να το κάνουν πολύ εύκολο

    Siggnomi, se ti anaferesai? to grinding? kati allo?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εννοώ ότι το παιχνίδι σε παίρνει αρκετά "από το χέρι" και σε οδηγεί. Πχ όλο το newbie area είναι εντελώς γραμμικό και δε σε αφήνει να ξεστρατίσεις. Το σύγκρινα με το L2, όπου μπορείς να κάνεις port παντού, πρέπει να ανακαλύψεις ακόμα και ποιο mob είναι aggro και όλα τα mobs μπορεί να σε σκοτώσουν.

    Grinding άξιο λόγου δεν είχε μέχρι το level 13 που έπαιξα. Μπορείς να το κάνεις, αλλά τα quests σου δίνουν αρκετό exp, σε συνδυασμό με τα mobs που τρως για να τα τελειώσεις.

    Γενικά το δυσκολότερο πράγμα που αντιμετώπισα τις 2 πρώτες μέρες ήταν το να μη χαθώ μέσα στα quests και τους διαλόγους, καθώς και να θυμάμαι τις τοποθεσίες. Πέθανα 3-4 φορές συνολικά, κυρίως επειδή δεν ήξερα πώς δουλεύει κάτι. Αν παίξω 2ο χαρακτήρα, δε νομίζω να κινδυνέψω ποτέ από κάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. To petagma to pernoume sta 10lvl, mporoume na petaksoume gia 1lepto tote, sta 30lvl 1.30min kai paei legontas. Yparxoun tropoi wste na petakseis parapano eite me potions pou sou gemizoun to flying ability eite me equimpent pou sou dinei +time gia na petas, etc.
    Oi topo8esies einai sigkekrimenes pou sou epitrepei na petakseis (exei na kanei me thn istoria tou paixnidiou, kai kata pou uparxei perissoteros e8eras wste na mporoume na petaksoume).
    Parola auta stis perioxes pou de mporeis na petakseis mporeis na kaneis gliding (http://www.youtube.com/watch?v=EF4sbrCG3os) opou kai xrhsimeuei para poli ama to ma8eis kala. Sta 25lvl exoume prosvash sthn abyss kai ekei to petagma epitrepete pantou, kai uparxoun mikres piles ston aera pou sou dinoun extra xrono sto petagma(http://www.youtube.com/watch?v=HtgkXMq_8MQ).

    elpizw na egine katanohtos :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Vissarion an thes stile ena mail pls sto anthi.papageorgiou @ gmail.com, exo mia idea :) Kai episis, mipos tha mporousa na dimosiefso to sxolio sou os ksexoristo post sto blog??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Mpika sto paixnidi kanonika...
    Den mou arese k poly....
    Einai kati metaksi WOW kai Guild Wars...
    Den exei tin eleytheria pou eixe to L2.
    Den exei karma.
    Den dropparoun Items.
    Einai polla ta meionektimata.

    Sto paixnidi fainetai ksekathara i fovia kai to koblex pou exei dimiourgisei stin Ncsoft i Blizzard.
    Kai einai megalo lathos ayto.
    H Ncsoft se ayto to game apla den einai o eaytos tis kai ayto fainetai.

    Kakosxediasmena perivalonta pou thimizoun WoW.

    Krima apogeiteytika.
    An ithela na paiksw kati tetoio tha arxiza Wow... ;(

    ΑπάντησηΔιαγραφή